Sunday 15 October 2017

Utslipps Trading System In Kina


Kinas nasjonale karbonmarked for å starte i 2016 - offisiell BEIJING 31. august Kina planlegger å rulle ut sitt nasjonale marked for karbontillatelsehandel i 2016, sa en offisiell søndag, og la til at regjeringen er nær ved å avslutte regler for hva som vil bli verdens største utslipp handelsordning. Verdens største emitterende land, som står for nesten 30 prosent av de globale klimagassutslippene, planlegger å bruke markedet for å bremse den raske veksten i klimautskiftende utslipp. Kina har lovet å redusere mengden karbon som det utsender per enhet av BNP til 40-45 prosent under 2005 nivåer innen 2020. Den har allerede lansert sju regionale pilotmarkeder i et forsøk på å få erfaring foran en landsdekkende ordning. Vi vil sende over de nasjonale markedsreglene til statsrådet for godkjenning innen årets slutt, fortalte Sun Cuihua, en senior klimaoffisient hos NDRC, en konferanse i Beijing på søndag. Det nasjonale markedet vil starte i 2016, selv om enkelte provinser vil få lov til å starte senere hvis de manglet den tekniske infrastrukturen til å delta fra begynnelsen, sa hun. Det kinesiske markedet, når det er fullt funksjonelt, ville dværge det europeiske utslippshandelssystemet, som for øyeblikket er verdens største. Det ville være det viktigste karbonhandelsnavet i Asia og Stillehavet, der Kasakhstan og New Zealand allerede driver lignende markeder. Sør-Korea vil lansere en nasjonal ordning 1. januar 2015, mens Indonesia, Thailand og Vietnam utarbeider planer for egne markeder. Det kinesiske markedet vil kaste utslipp av karbondioksid fra kilder som elektrisitetsgeneratorer og produsenter. De som utsender over dekselet må kjøpe tillatelser i markedet. Fem pilotmarkeder som åpnet i Kina i fjor, ga en høy grad av etterlevelse av medfølgende emittere i sitt første år, selv om datahemmelighet og en tendens til å gi ut for mange tillatelser gjorde dem ineffektive for å redusere utslippene. Pilotordningene er opptatt av å tiltrekke seg profesjonelle handelsselskaper for å øke likviditeten, og Shenzhen - den minste av pilotene - nylig tillot handel med avregning i utenlandsk valuta for å gjøre handel enklere for utenlandske handelsmenn. (Redigering av Simon Cameron-Moore) Neste Oljerapport Kina holder prisene stabile i år, utdyper reformer - statsplanlegger BEIJING 6. mars Kina vil sikre at prisene forblir i utgangspunktet stabile i år, samtidig som de styrker prisreformen, en nestleder på statsplanleggeren sa på mandag. RPT-Macquarie til å kjøpe Cargills globale oljeselskap - kilder HOUSTON 6. mars Den australske banken Macquarie Group Ltd planlegger å kjøpe Cargill Incs globale oljeselskap, ifølge folk som er kjent med saken, som markerer den andre energibedriften som den globale handelsvirksomheten har kastet dette år. Oljeprisene faller i tvil om russiske produksjonsbelastninger SINGAPORE, 6. mars Oljeprisene gikk i asiatisk handel på mandag, og slettet noen av gevinsten fra foregående økt, med fortsatt bekymring over Russias overholdelse av en global avtale for å redusere oljeproduksjonen. Reuters er nyhets - og mediaavdelingen til Thomson Reuters. Thomson Reuters er verdens største internasjonale multimedieavdelingsbyrå, som gir investeringsnyheter, verdensnyheter, forretningsnyheter, teknologienyheter, overskriftsnyheter, småbedriftsnyheter, nyhetsvarsler, personfinansiering, aksjemarked og informasjon om aksjefond tilgjengelig på Reuters, video, mobil og interaktive tv-plattformer. Lær mer om Thomson Reuters-produkter: Informasjon, analyser og eksklusive nyheter på finansmarkeder - levert i et intuitivt skrivebords - og mobilgrensesnitt Alt du trenger for å styrke arbeidsflyten din og forbedre bedriftsdataadministrasjon Skjerm for økt risikopersonal og enheter globalt for å hjelpe deg med å avdekke skjult Risiko i forretningsforbindelser og menneskelige nettverk Bygg det sterkeste argumentet som stole på autoritativt innhold, advokatredaktørkompetanse og bransjens definerende teknologi Den mest omfattende løsningen for å håndtere alle dine komplekse og stadig voksende skatte - og etterlevelsebehov Bransjelederen for elektronisk informasjon for skatt , regnskap og finans fagfolkChina å lansere nasjonale forurensning-trading system for å kutte utslipp Vil en Cap-and-Trade-avtalen Slow China Economy Kina vil starte et nasjonalt forurensning-trading system for å kutte utslippene av global oppvarming, og gjøre en 20 milliarder yuan (3,1 milliarder yuan) ) Forpliktelse til å hjelpe fattige land flytte bort fra fossen il brensel. Kina annonserer også endringer som er ment å favorisere elektrisitet produsert av kilder som vil forurense mindre, ifølge en felles uttalelse mellom USA og Kina utstedt fredag ​​for å falle sammen med kinesisk president Xi Jinpingx2019s statsbesøk i Det hvite hus. x201CI ønsker å rose Kina for å kunngjøre at det vil starte et nasjonalt markedsbasert cap - og handelssystem for å begrense utslippene fra noen av sine største sektorer, x201D President Barack Obama sa under en pressekonferanse fredag ​​med den kinesiske lederen. De to presidenter diskuterte utfordringene av klimaendringer under en privat middag på torsdag kveld, sa Obama og tilbrakte fredag ​​morgen på en rekke Oval Office møter. XA0Leaders av de to største økonomiene bruker kunngjøringen som en måte å proddere på en global avtale for å begrense klimaendringene. Xi sa at USA og Kina jobber sammen for å presse konferansen om klimaforandring i Paris for å produsere viktige fremskritt. x201D Obama sa at x201 Da verdens største økonomier, energiforbrukere og karbonutslippe kommer sammen slik, er det ikke noe reasonx201D for andre land å ikke følge etter. x201C Denne kunngjøringen er et annet tegn på den fortsatte ledelsen i Kina og USA om klimahandlinger, x201D Fred Krupp, president for Environmental Defense Fund, sa i en uttalelse. x201C deres partnerskap er nødvendig for å løse den globale utfordringen med klimaendringer. x201d finansielle incentiver Kina har også avtalt å begrense offentlig finansiering av infrastrukturprosjekter over hele verden som har høy forurensning og karbonutslipp. Og de to landene sa at de ville implementere nye drivstoffeffektivitetsstandarder for tunge kjøretøy innen 2019. Tiltakene er en oppfølging av en 2014-kunngjøring, som ble gjort da Obama og Xi møtte i Beijing, hvor Kina og USA verdenskriget . 1 og 2 drivhusforurensere, lovet i fellesskap for å begrense sine utslipp. Den avtalen injiserte nytt liv i FN-sponsede klimaforhandlinger. Disse forhandlingene drømmer mot en konklusjon i Paris i desember, hvor utsendinger fra mer enn 190 land forventes å samle seg. I et forsøk på å gi fart på disse samtalene, forklarte Obama og Xi også en rekke felles prinsipper de vil se i den endelige avtalen. x201Har de to største utslippene forplikter seg til økt handling og også gir minst klarhet om sentrale problemstillinger for Paris, hjelper det virkelig å bane veien for en sterk avtale, x201D David Waskow, direktør for World Resources Institutex2019s internasjonale klimainitiativ, sa via telefon . Pilotprogrammene For øyeblikket er Chinax2019s økonomi fortsatt i stor grad drevet av fossile brensler. Selv ettersom politiske beslutningstakere presser aggressivt på å utvikle renere energikilder, utgjør kull fortsatt om lag 64 prosent av primærenergiens nasjonale energi, ifølge data fra National Energy Administration. Chinax2019s utslippshandelssystem vil utvide på syv pilotprogrammer som allerede er i drift i landet. Det nasjonale markedet vil åpne i 2017 og omfatte næringer som kraftproduksjon, jern og stål, kjemikalier, byggematerialer, inkludert sement, papirfremstilling og ikke-jernholdige metaller. x201Kan følge av sporing, har mange provinser havenx2019t gjort mye fremgang på denne fronten, men x201D sa Sophie Lu, analytiker ved Bloomberg New Energy Finance i Beijing. x201CIf President Xi forplikter Kina til en startdato for 2017, da vil han effektivt belyse en brann under seter av provinsielle regjeringer som fortsatt trenger å fullføre karboninventarene. x201D Slike systemer setter vanligvis en hette på totale utslipp og tillater fabrikker, kraftverk og andre kilder til å kjøpe og selge forurensningskreditter. Proponenter sier at markedet oppfordrer til innovasjon og senker kostnadene ved å redusere forurensning. Kullprisene x201Ekspandere en landsomfattende pris på karbon er et viktig skritt for å hjelpe Kina med å levere sine klimamål og skifte seg bort fra kull og mot fornybar energi, x201D Li Shuo, en Beijing-basert politimann ved Greenpeace, sa i en uttalelse. x201C I tillegg vil det legge press på USA for å iverksette lignende tiltak. x201D Chinax2019s klimafinansieringskommisjon overstiger litt de 3 milliarder dollar i amerikansk støtte som ble gitt i 2014 av Obama til det FN-organiserte Grønne Klimafondet. Pengene har vært et viktig krav til utviklingsland som sier at de kan være enige om å unngå billigere, men mer forurensende fossile brensler uten finansiering fra rikere nasjoner. I sin felles kunngjøring i desember lovet USA å kutte klimagassutslipp med mer enn et kvart over det neste tiåret. Kina lovet at utslippene ville nå toppen om 2030 og for å øke bruken av fornybar energi. For å kutte sin avhengighet av kull, har Kina sikte på å utlede 20 prosent av sin energi fra fornybar energi og atomkraft innen 2030, nesten doblet nåværende andel. x201C Dette er en del av en økende innsats for å skifte fra høy-karbon investeringer til lav-karbon, x201D WRIx2019s Waskow sa. x201C Med den fallende prisen på fornybar energi, er det som gjør at skiftet faktisk gir mye økonomisk fornuft på mange steder. x201D Før det er her, er det på Bloomberg Terminal. Kina Pilot Emissions Trading Systems (Nyhetsbrev 3) Kull Market Watch er for tiden i Kina for å følge utviklingen rundt forventet lansering av 7 regionale pilotutslipps trading systemer. Vi gir en første oversikt over tilstanden til de 7 piloter. Utslippene til Kina har mer enn doblet seg i løpet av det siste tiåret. Det bidrar nå til rundt 30 av globale drivhusgasser (GHG) og har CO 2 - utslipp per innbygger som er nesten like høye som de i EU1. Kina tar klimahandlinger på mange nivåer. Den har gjort et frivillig løfte under UNFCCC for å senke CO 2 per enhet av BNP med 40-45 i 2020 sammenlignet med 2005-nivået. Det er videre forpliktet til å øke andelen fossile brensler i primærenergiforbruk til rundt 15 i 2020, og for å øke skogdekning med 40 millioner hektar og skogsmengde med 1,3 milliarder kubikkmeter innen 2020 fra 2005-nivå. Mot en nasjonal handel med utslippshandler Chinas 12. femårsplan (2011-2015) legger fram planer om gradvis å utvikle et karbonmarkedsmarked. Nylig har noen kilder2 antydet at NDRC, som forvalter gjennomføringen av klimapolitikken i Kina, kan foreslå en absolutt utslippsdeksel for Kina for neste femårsplan fra 2016 8211 2020. Chinas 12 femte Year Plan legger ut planer om gradvis å utvikle et karbonmarkedet. Kina implementerer for øyeblikket sju pilotutslippshandelssystemer (ETS) som forventes å fungere som prøvingsgrunnlag for et nasjonalt ETS som skal gjennomføres etter 2016. De syv ETS kan til slutt regulere mellom 0,8 og 1 milliard tonn CO2. Hvis disse handelsordninger skulle knyttes sammen, kunne de bli det nest største cap-and-trade-programmet bortsett fra EU-ETS (som er omtrent dobbelt så stor). Kina har annonsert at det vil tillate politiske tiltak, for eksempel priskontrollmekanismer for å sikre stabile markedsforhold og potensielt unngå noen av de vanskelighetene som har skadet EU-ETS. Kinas pilotprogrammer I oktober 2011 utpekte NDRC 4 kommuner (Beijing, Chongqing, Shanghai og Tianjin), 2 provinser (Guangdong og Hubei) og den spesielle økonomiske sonen i Shenzhen City som regioner for ETS-piloter. Alle bortsett fra to har allerede vedtatt implementeringsplanene og forventes å starte ETS i løpet av 2013. Utslippsskapene for disse skanningene er ikke kjent ennå. Shenzhen og Shanghai vil lansere operasjoner i juni 2013. Da begge byene har få tunge næringer, vil deres ETS også dekke små og mellomstore kommersielle sektorer som flyplasser, hoteller og finansielle tjenesteleverandører. Shanghais ETS vil også inkludere sin innenlandske luftfartssektor i sin ETS.3 Tabell 1 nedenfor oppsummerte noen av funksjonene til de syv ETS-pilotene. Tabell 1: Sammendrag av funksjoner for kinesiske ETS-piloter (2013-2015) 4Emissionshandel i Kina: Første rapporter fra feltvisningen fra Tianjin-tårnet Fotokreditt: Wikimedia Commons Editors notat: Dette blogginnlegget ble opprinnelig lagt ut på ChinaFAQs. Da Tianjin lanserte sin karbonutslippsordning (ETS) 26. desember 2013, ble det den femte ETS som opererer i Kina, etter Shenzhen, Beijing, Shanghai og Guangdong. Nå som fem av syv piloter har begynt å handle og resten forventes å starte i 2014, vil aggregatet av alle utslipp regulert i Kina gjennom de syv pilotene bli den nest største i verden, etter bare EU. De kinesiske utslippshandlingspilotene kommer i en tid da miljø - og klimaproblemer blir stadig på toppen av den kinesiske agendaen. I september 2013 offentliggjorde staten sin handlingsplan for luftforurensningskontroll. som omfattet et mål om å begrense kull til 65 prosent av primærenergiforbruket og et forbud mot nye kullkraftverk rundt Beijing, Shanghai og Guangzhou. I fjor så Kina også kunngjør en investering på 277 milliarder kroner for å rydde opp luftforurensning de neste fem årene. Samlet sett viser hendelsene i 2013 at utslippshandel bare er en av måtene som Kina forsøker å takle på mange utfordringer som involverer klima - og miljøspørsmål. ETS med kinesiske egenskaper Hittil ser det ut til at piloten har gjort betydelige fremskritt i å eksperimentere med hvordan man bruker ETS i kinesisk sammenheng. De fem lanserte piloter har vellykket utformet viktige byggeklosser, for eksempel: å bestemme hvordan ETS vil gjelde for ulike typer drivhusgasser, sektorer, utslippsstørrelser og regnskapsgrenser for å velge hvordan utslippsbonusene skal tildeles, og fastlegge størrelsen på cap - og reduksjonsbaner overvåking , rapportering, verifisering (MRV) av utslipp og flere andre komponenter. Fokuserer bare på karbondioksid, dekker piloter rundt 40 til 60 prosent av en total utslipp i en by eller provinser, og gjelder for kraft og andre tunge industrisektorer som stål, sement og petrokjemikalier. Siden kraftprisene er tungt regulert i Kina, kan kraftverkene ikke overføre sine CO2-kostnader til forbrukerne gjennom elpriser. Denne politikken gir derfor lite insentiv for etterspørselssiden. For å løse dette problemet, krever de kinesiske piloter også store elbrukere å sende inn utslippstillatelser til regjeringen. Dette er en tydelig egenskap som kompliserer karbonregnskapet, da det betyr å telle utslipp fra kraftverk og fra elektrisitetsbrukere, noe som vanligvis resulterer i dobbelt telling. En typisk kinesisk pilot krever også tredjeparts verifisering av utslippsdata, gjør at deltakerne kan kjøpe motsetninger for 5-10 prosent av utslippene, reserverte kvoter for karbonprisstabilisering og har en ettårig etterlevelse periode. Forskjeller blant pilotene Til tross for noen likheter, som de som er nevnt ovenfor, er de kinesiske piloter svært forskjellige fra hverandre delvis til varierende økonomiske sammenhenger. Beijing og Shenzhen har små industriutslipp og en stor tjenesteøkonomi, og er mer sannsynlig å øke utslippene sine i nær fremtid. For å øke andelen utslipp som omfattes av ETS, har både Beijing og Shenzhen krevd nøkkelbedrifter i servicesektoren for å bli med i ordningen. Beijing er den eneste pilot som krever årlige absolutte utslippsreduksjoner for eksisterende anlegg i produksjons - og tjenestesektoren. Bedrifter i disse sektorer vil motta færre kvoter hvert år som starter med 98 prosent av gjennomsnittlige utslipp fra 2009 til 2012 i 2013 og faller til 94 prosent i 2015. Selv om kraft - og varmeanlegg ikke forventes å redusere absolutte utslipp gjennom ETS, planlegger Beijing å bytte ut alle kullkraftverkene sine med naturgassplanter innen 2017. Det legges raskt på vei til topputslipp som følge av en kombinasjon av markeds - og administrasjonspolitikk. Bedrifter i Shenzhen er ikke pålagt å gjøre absolutt reduksjoner, men må redusere deres karbonintensitet pr. Enhet for industriell verdi (bruttonasjonalprodukt BNP på grunn av industri) med 32 prosent under 2010-nivå i løpet av de neste tre årene, mens de begrenser deres årlige absolutte utslippsveksten til mindre enn 10 prosent, ved å bruke 2013 som utgangspunkt. Shenzhen og Tianjin tillater individuelle investorer og enheter som ikke er dekket av ETS, for eksempel finansinstitusjoner, for å delta i handel, noe som resulterer i høyere handelsfrekvens og potensielt større prisfluktuasjoner. Faktisk har Shenzhens kullpris allerede svingt dramatisk, alt fra RMB 28 til RMB 130 (4,5-20) de siste seks månedene. Med en total utslippsdeksel på rundt 388 millioner tonn (Mt), er Guangdong den største ETS i Kina og nest største i verden når det gjelder utslippene dekket. 1 Guangdong er den mest gjennomsiktige ETS-pilot i å avsløre ikke bare antall tildelte tildelinger, men også de som er reservert for nye aktører og statlige tiltak for å stabilisere markedet. Denne informasjonen er vanligvis holdt privat i Chinas andre ETS-piloter. Guangdong er også den eneste piloten som krever at selskaper skal kjøpe en del av sine kvoter gjennom auksjon (3 prosent av totalt i 2013, øker til 10 prosent innen 2015), som vil generere minst RMB 630 millioner (101 millioner) i året for å finansiere utslipp - reduksjonshandlinger. Shanghai utvidet sin ETS-dekning for å kreve at seks Shanghai-baserte flyselskaper skal sende inn utslippstillatelser for sine innenlandske forretningsflyvninger. Teoretisk kan Shanghais innsats for å regulere luftfartsutslippene oppjusteres som et tiltak som kan sammenlignes med EUs forsøk på å inkludere luftfart i EUs ETS. Shanghai skiller seg også ut fra de andre pilotene ved å gjenkjenne selskapets energisparende innsats i ettertid. Ifølge Shanghai-tildelingsregelen kan selskaper bli tildelt ekstra karbondioksidtilskudd for energibesparende tiltak som er tatt mellom 2006 og 2011. Going Beyond Pilots Mens to av de syv pilotsene ikke har begynt å handle ennå, studerer lokale og nasjonale tjenestemenn allerede hvordan de kan gå utover pilotprogrammer. Utviklings - og reformoppdrag fra Beijing, Tianjin, Indre Mongolia, Hebei, Shanxi og Shangdong signerte nylig et memorandum. samtykker i å bli med hendene for å undersøke utslippshandelen på tværs av regionen. På nasjonalt nivå har regjeringen også bestilt forskning for å undersøke hva en nasjonal ordning ville se ut. En av de praktiske hindringene for oppskalering til et nasjonalt ETS er at alle piloter bruker litt forskjellige tilnærminger. Gitt mangfoldet av eksisterende piloter og lokale forhold i Kina, kan en utvidet eller nasjonal ETS bygges på noen vanlige elementer som MRV, samtidig som lokale myndigheter gir litt fleksibilitet på andre byggeklosser. Den nasjonale utviklings - og reformkommisjonen (NDRC) arbeider allerede for å skape noe felles grunnlag. I november 2013 publiserte NDRC GHGs regnskaps - og rapporteringsretningslinjer for 10 næringer. mens retningslinjer for 10 andre næringer blir utviklet. NDRC jobber også med å rulle ut et nasjonalt system for å registrere utslipp av drivhusgasser fra nøkkelbedrifter så snart som 2014. På den annen side kan forskjellene i pilotene være betydelig nok til at den nasjonale regjeringen ikke vil forsøke å oppskalere ved å knytte dem sammen, men vil fremdeles designe et enhetlig nasjonalt system basert på erfaringer fra piloter. Det juridiske grunnlaget for handel med utslipp er et annet puslespill som må løses. Beijing og Shenzhen har bestått lokal lovgivning for å støtte ETS, mens andre satt opp ETS gjennom administrative ordrer. Det er nødvendig med et solidt juridisk grunnlag på nasjonalt nivå for å øke ETS. NDRC leder et forsøk på å fullføre utviklingen av en lov om klimaendring som kan gi den nødvendige juridiske tillatelsen. For frykt for markedsrisiko er alle piloter for tiden forbudt av den nasjonale regjeringen fra å utvikle avledede produkter som futures. For at ETS skal være en effektiv mekanisme for å redusere utslippsreduksjonskostnadene, må markedet imidlertid ha rimelig likviditet for å gi troverdige prissignaler og imøtekomme ulike samsvarsstrategier. Det første trinnet i en tusen-mile reise Mens piloter generelt fungerer som utformet så langt, er det fortsatt å se om Chinas ETS-eksperiment er vellykket. I år kan det gi tidlige indikasjoner: De fleste ETS-piloter vil fullføre sin første etterlevelsesperiode, der hele aktivitetssyklusen, for eksempel tildeling av tillatelser, tillatelse til handel og tillatelse, kan evalueres for første gang. Lærdom fra disse pilotene kan bidra til å bestemme hvordan ETS-ordninger vil påvirke Chinas utslipp og appetitt for coaland, kan gi tidlig indikasjoner på om landet vil nærme seg et nasjonalt karbonhandelssystem. 1. Guangdong samarbeider også med California om utslippshandel ved å dele utslippsdata og annen informasjon. California samarbeider også med Shenzhen på deres ETS-pilot.

No comments:

Post a Comment